25 January 2010

16.

setelah berhempas pulas menjayakan sesuatu yang tak terjangkakan, akhirnya semua ni dah berakhir. tak tahu lah pulak berakhir dengan jayanya atau tidak, sebab perjalanan kita semua masih panjang dan masih tak dapat nak dijangka.


sekarang aku dah mampu tarik nafas lega, kerana semua benda, walaupun tak mengikut kehendak hati seratus peratus, namun masih mengikut susunan akal fikiran aku. yep. bukan mudah nak buat semua dalam satu-satu masa. tapi agaknya hati aku dah tak berapa nak rapuh sangat. lebih kuat, agaknya. kalis sakit hati. kalau sakit, biarkan. kalau sakit, ubatkan. jangan balas, jangan buat yang lebih teruk, sebab yang sakit nanti, kita semula. jadi anggaplah ini semua permainan. dan aku, pilih jalan selamat. dan tak menyusahkan semua pihak.







senang kan ?
untuk pertama kali, aku senyum di laman aku sendiri.
*senyum*

No comments: