13 January 2010

07.

Tujuh Pecahan Sial akhirnya menunjukkan diri.


engkau, engkau dan engkau. jari tengah tunjuk pada kau. tiga jari patah balik pada aku. aku senyum. bukan puas, sebab semuanya dah terjawab. manusia, adalah haiwan sosial. dipetik dari ZA. tiba-tiba masuk akal, sebab selama ini otak semacam menolak kata-kata tersebut, kini kata-kata tu dah tergiang-giang dalam kepala. aku angguk, senyum dan teruskan kehidupan.


kau nak teruskan kehidupan sebagai haiwan sosial itu, terpulang. jalan cerah, kau pilih. jalan cerah,aku ikut. ikut mana-mana definisi kau tentang kecerahan, sebab aku rasa,bila serigala tengok cahaya bulan pun dia rasa dah cukup cerah. paling cerah bila waktu kelam. waktu dia paling kuat menyalak. waktu dia, bukan waktu aku, yang rasanya masih manusia. aku rasa cahaya pagi paling kuat untuk buat aku bangkit dan bangun untuk teruskan kehidupan yang serba, sosial. dan tanpa sedar, kita semua adalah haiwan sosial.





kelakar kan ?

No comments: