16 January 2010

12.

dada aku sesak dengan nafas-nafas yang berbaur harapan. aku ingin hirup udara segar, bukan anganan kosong yang kau, kau, dan kau ciptakan. setiap kali aku bernafas, kau kau dan kau buat aku makin sakit dan ranap tanpa sedar.


kalau benar kau ingin mati dengan aku, lepaskan. kalau benar kau ingin hidup aku tenang, lepaskan. kalau kau ingin fantasi tentang aku, bunuhkan. kalau kau ingin sebut nama aku, lupakan. kita kena bekerjasama dalam hal ini. kau bunuh aku, aku bunuh kau. kita sama-sama berjuang untuk teruskan kehidupan kita.



kita sudah kronik. hati kecil aku seolah-olah telah mati. tiada perasaan sungguh. mungkin hampa dengan harapan yang terbentang depan mata, padahal harapan itu sememangnya tiada. mana mungkin hati kecil terpujuk dengan heroine dan kepulan asap padahal bukan itu yang hati kecil aku mahu.




aku sepatutnya sudah lepaskan semua ini pergi.

No comments: